خبرنگار یزد فردا : اعظم السادات میرجلیلی -- مدیر امور جوانان استان یزد در اولین گردهمایی خیران حوزه ازدواج استان یزد گفت:باید در زمینه معرفی الگوهای مناسب در امر ازدواج، بستر سازی در جهت جلب اهتمام همگانی و توجه همه جانبه مسوولان و مردم فرهنگسازی شود.

محمدحسین پارساییان افزود: ازدواج اكنون یكی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها، جوانان و مسوولان است و لازم است در این زمینه اقدامات تازه‌ای صورت گیرد.


حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی نیز گفت: امنیت و آرامش فرد و جامعه در گروی ازدواج درست و پاسخ سالم به غریزه جنسی است.


وی ادامه داد: امنیت تنها این نیست که مرزهای یک کشور آرام باشد و دفاع به خوبی صورت گیرد بلکه درون کشور هم باید دارای امنیت باشد.


وی با اشاره به اینکه زندگی بدون ازدواج معنا پیدا نمی کند ادامه داد: خانواده ها در زمینه ازدواج شرع و عقل را کنار گذاشته و بر اساس طبع و عرف خود آنان را به انحراف می کشانند.


حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به اینکه نباید ازدواج از فصل خود تجاوز کند، افزود: هنگامی که سن ازدواج در جامعه بالا می رود با دلایل مختلف ازدواج صورت نمی گیرد.


وی با اشاره به اینکه مردم و خیران باید برای کمک به ازدواج جوانان پیش قدم شوند، افزود: اگر خیران بتوانند مساله مالی جوانان را در زمینه ازدواج مرتفع کنند اقدام خوبی در سطح جامعه صورت گرفته است.


مدیر شبکه فعالین ازدواج نیز در این مراسم گفت: شبکه فعالین ازدواج طی یک طرح ملی توسط سازمان ملی جوانان در 15 استان کشور آغاز به کار کرده و در این مرکز به بحث ازدواج به صورت شبکه ای پرداخته می شود.


علی پارسانیا افزود: بیش از 5 هزار نفر در دوره های آموزشی شبکه فعالین ازدواج شرکت کردند.


وی ادامه داد: در طرح پیوند مهر شبکه فعالین ازدواج خیران می توانند جهت کمک به زوج های جوان مبالغی را در بازده زمانی دلخواه به حساب 222222 واریز كنند و در واقع این کار به جای کمک بلاعوض نوعی سپرده گذاری محسوب می شود که از گردش مالی آن حساب، به زوج های جوان در قالب وام کمک خواهد شد.

http://yazdfarda.com/images/news/actual/?img=36670_30492535-1474511.jpg
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا